Faq

Bestelbon: administratief contact

Contactpersoon die de log-in gegevens zal ontvangen voor de backoffice tool (MEX) om transacties te raadplegen.

Bestelbon: bevoegd ambtenaar

Het gaat om de persoon die de instelling juridisch mag verbinden.

Bestelbon: Billto

Klantennummer bij Worldline; dit kan u terugvinden op uw factuur. Indien u nog geen klant bij Worldline, mag u dit vakje openlaten. Ook indien u graag een aparte factuur ontvangt voor uw online betalingen, mag u dit vakje openlaten.

Bestelbon: bruto (gross) - netto

Wanneer u kiest voor uitbetalingen in bruto (gross) zal de desbetreffende commissie op het einde van de maand apart gefactureerd worden.

Wanneer u kiest voor uitbetalingen in netto, zal de aangerekende commissie op kredietkaarten onmiddellijk bij de transacties afgehouden worden.

Bestelbon: BTW

Dit is het nummer waarmee u geregistreert staat in het KBO of Belgisch staatsblad. Mijn ondernemingsnummer opzoeken in KBO.

Bestelbon: logo

Dit is het logo dat uw klant op zijn rekeninguittreksel zal terugvinden.

Bestelbon: Shipto

Nummer van de shop bij Worldline intern - dit is een puur administratief punt en dient door de klant niet ingevuld te worden. 

Bestelbon: SWIFT

Ook BIC code genoemd. IBAN - BIC berekenen.

Bestelbon: technisch contact

Contactpersoon die de secret keys zal ontvangen om de link te vervolledigen tussen de applicatie/website en de betaalpagina van Worldline; meestal een persoon van de webagency/integrator.

Bestelbon: TID

Referentienummer voor de Bancontant transacties, begint steeds met 01…; gelieve dit steeds in te vullen zodat Worldline de pricing correct kan implementeren.

Hoe communiceert Worldline met de handelaars over een geplaned onderbreking van het betaalsysteem?

Wat is de URL van / link naar de back office van Worldline?

Wat is een handelaar?

Voor de DG DT van de FOD BOSA, is een handelaar een openbare instelling die de gebruiksovereenkomst heeft ondertekend.

Wat is het verschil tussen een BCMC- en een Pay Button-betaling?

Het belangrijkste verschil tussen de betaalmethode BCMC (Bancontact/MisterCash) en de Pay Button: voor BCMC is er een enkel aansluitingsnummer (bij Atos Worldline), zodat (op enkele uitzonderingen na) alle debetkaarten kunnen worden aanvaard. Bij Pay Button is voor elke Pay Button een apart toetredingscontract nodig.

Wat beide betaalmethodes (BCMC en Pay Button) gemeen hebben, is dat de titularis van de kaart zal worden doorverwezen naar de website van zijn bank om te worden geïdentificeerd.

Werking van BCMC: de titularis van de kaart voert eerst het nummer van zijn debetkaart in en bevestigt het. Vervolgens wordt hij doorverwezen naar de website van zijn bank om te worden geïdentificeerd.
Werking van de Pay Button: de titularis van de kaart selecteert de Pay Button op de betaalpagina van Ogone, wordt doorverwezen naar de website van zijn bank en bevestigt de transactie.

Wie mag de dienst e-payment gebruiken?

De gebruikers zijn de overheden en de instellingen met taken van algemeen belang – voor hun taken van algemeen belang – of elke entiteit die toestemming heeft van de DG DT van de FOD BOSA.
Zijn geen gebruikers: de burgers, ondernemingen of ambtenaren ('eindgebruikers') aan wie de gebruiker de dienst eventueel aanbiedt (zie de algemene voorwaarden op de website van BOSA DT).