eBirth web services voor ziekenhuizen onbeschikbaar - meerdere informatie

28/10/2016 - 17:45

Het probleem beperkt zich tot de ziekenhuizen die de web services gebruiken (nog) niet hun eHealth certificaat hebben vernieuwd.

Wij hebben contact opgenomen met een van de ziekenhuizen die het probleem had, en hebben het probleem kunnen oplossen.

De ziekenhuizen zullen opnieuw de geboorteaangiften en de medische gegevens kunnen verzenden na dat ze een nieuwe certificaat hebben aangevraagd bij eHealth, en geïnstalleerd. Dit is te doen door hun IT dienst of hun IT leverancier.

Blijkbaar zijn de certificaten nog geldig (qua vervaldatum), maar de Gov CA chaining in het certificaat is niet meer van toepassing.

Zie ook: https://www.ehealth.fgov.be/nl/support/basisdiensten/certificaten/infodays-certificates-2015-vervangingsactie-certificaat-van-certi

De ziekenhuizen die geblokkeerd zijn moeten een nieuwe certificaat aanvragen (zie https://www.ehealth.fgov.be/nl/support/basisdiensten/certificaten/overzicht ), en laten installeren, liever enkel voor eBirth (dus zonder de anderen applicaties die een ehealth certificaat nodig hebben – indien van toepassing is – te storen). Wanneer dit gedaan is, kunnen de ziekenhuizen opnieuw de web services van eBirth gebruiken.

Nota: deze procedure is onafhankelijk van eBirth. Indien de ziekenhuizen hulp nodig hebben, graag de ‘informatieaanvraag’ link te volgen op de https://www.ehealth.fgov.be/nl/support/basisdiensten/certificaten/overzicht pagina.