Stappenplan

Stappenplan

Het volledige administratieve en technische dossier is verkrijgbaar bij de Service Desk van de FOD BOSA – DG Digitale Transformatie : http://www.services.fedict.belgium.be/nl/Contact

 

  1. Perceel 1: Integratietesten

De klant of zijn dienstverlener voert de integratietesten uit, op basis van de technische documentatie

  • Integration guide POST.HP_8.pdf
  • Integration Guide JSON _9.pdf
  • Data Dictionary_14.pdf
  • Worldline Benelux_Sips_Technical_integration_guide_Version_1.5.pdf
  • WLSIPS.314.09.A.16R3.en UG Sips Paypage eShop Customisation_2.pdf

Technische vragen ivm integratie mogen naar supportsips-benelux@worldline.com worden gestuurd.

 

  1. Perceel 1-2: Bestelbon opsturen

De klant wenst toegang te krijgen tot het Worldline-platform in productie (perceel 1 – Sips) en/of wenst de betaalmiddelen te activeren (perceel 2).

De klant vult de bestelbon in (Bestelbon_WL_M1036_NL_V2.2.xlsx) en stuurt die via e-mail naar Meneer Morad Naciri (ecom-belgium@atosworldline.com) + in kopie naar de Service Manager - Delphine Duprez - van DG DT van de FOD BOSA voor de ePaymentdienst.

Onderwerp mail: BOSA M1036 - Bestelbon –  <projectnaam/klantnaam> 

Uitleg bestelbon 

 

  1. Perceel 1-2 :Getekende gebruiksovereenkomst opsturen

In parallel met stap 2 stuurt de klant de getekende gebruiksovereenkomst (Gebruiksovereenkomst_M1036_E-Payment_NL_2.2.pdf) via e-mail naar Delphine Duprez, Service Manager van DG DT van de FOD BOSA voor de ePaymentdienst;  

 

  1. Perceel 1-2 :Pre-validatie bestelbon

Worldline valideert binnen de 3 dagen of de bestelbon correct is ingevuld en laat de klant weten of het document al dan niet volledig is. 

 

  1. Perceel 1-2 : Getekende bestelbon opsturen

De klant stuurt de gescande versie van de bestelbon, ondertekend door de bevoegde persoon, terug naar Worldline en voegt een kopie van de identiteitskaart bij (als apart bestand). E-mail naar: ecom-belgium@atosworldline.com

 

  1. Perceel 1: informaties voor productie ontvangen

Worldline neemt binnen de 6 werkdagen de bestelbon op en stuurt:

  1. naar de technische contactpersoon: toegang tot een platform voor het download van het certificaat “secret keys” om de integratie in productie uit te voeren;

  2. naar de business contactpersoon: de gebruikersnaam en het wachtwoord voor toegang tot de back office (MEX – Merchant extranet); beheer van de transacties, beheer van de gebruikers, reporting, …