Verbeteringen Januari 2017
Er werden verschillende wijzigingen aangebracht aan de applicatie bestemd voor de gemeenten:
Wijziging |
Applicatie |
Details |
Integratie van nuttige berichten |
Webapplicatie |
In het onthaalscherm van de webapplicatie staan de hoofdingen van de laatste nuttige berichten met betrekking tot eBirth. Het kan bijvoorbeeld gaan om de datum van de volgende geplande dienstonderbreking. Door te klikken op de link van het bericht kan de gebruiker het bericht lezen op de website services.fedict.be. |
Wijziging van de naamkeuze |
Webapplicatie |
De tekst in het document bestemd voor de ouders onderging enkele aanpassingen bedoeld om een aantal bepalingen te verduidelijken, onder meer wat de naamkeuze voor het eerste kind betreft. |
Technische verbeteringen |
Webapplicatie, webservices |
Verbeteringen bedoeld om de prestatie en de stabiliteit van de applicatie eBirth te verbeteren en om de tijd van onbeschikbaarheid bij de installatie van een nieuwe versie te verminderen. |
Extra veld voor Kind & Gezin |
Centrale applicatie eBirth |
Toevoeging van een gecodeerde sleutel voor de dagelijkse exports voor Kind & Gezin: aan de hand van die sleutel kan Kind & Gezin de gegevens afkomstig van de ziekenhuizen en die afkomstig van de gemeenten met elkaar in overeenstemming brengen. De wijziging heeft geen impact op de gebruikersinterface van de gemeenten. |
Op de achtergrond verrichte taken |
Centrale applicatie eBirth |
De taken die op de achtergrond verricht worden in de integratie- en testomgevingen volgen voortaan een nieuw schema dat meer aangepast is aan de tests van nieuwe versies. De wijziging heeft geen impact op de gebruikersinterface van de gemeenten. |
Excel-verslag |
Centrale applicatie eBirth |
De samenvattende mails die verstuurd worden naar de ziekenhuizen worden vergezeld van een Excel-tabel waarin de activiteit over de laatste periode kan worden geraadpleegd. |
Correctie van de gegevens van de servicedesk |
Webapplicatie |
De gegevens van de servicedesk zijn aangepast. |