Contact
Wij adviseren u om eerst de beschikbare informatie met betrekking tot de betreffende dienst te raadplegen onder de FAQ en/of support rubrieken. Sommige diensten bieden immers specifieke ondersteuning aan.
Indien het antwoord op uw vraag hierin zich niet bevindt, kan u contact opnemen met de Service Desk van DG Digitale Transformatie.
De Service Desk is bereikbaar:
- Via het contactformulier.
- Telefonisch tussen 8u30 en 17 uur op werkdagen van de federale overheid:
02 740 79 94 (FR)
02 740 79 93 (NL)
Deze nummers zijn overigens als publieke instelling enkel bestemd voor DG Digitale Transformtatie klanten.
Op het moment dat uw aanvraag wordt behandeld, ontvangt u via e-mail een ticketnummer.
Ondersteuningsprocedures
Om een goed verloop van de interne ondersteuningsprocedures te verzekeren, verzoeken wij u om e-mails tot één enkel onderwerp per bericht te beperken.
Dringende incidenten moeten telefonisch aan de Service Desk worden gemeld, indien nodig gevolgd door een gedetailleerde beschrijving via e-mail of via online formulier.
Voor elk contact met de Service Desk wordt een ticket aangemaakt in de databank van de Service Desk. Elk ticket heeft een uniek nummer en gaat samen met een beschrijving van het onderwerp. Het ticket wordt parallel met de behandeling van het probleem verder ingevuld. U moet in uw e‑mailcorrespondentie met het Service Desk het nummer van het ticket altijd vermelden.
Wanneer het verzoek behandeld is (of wanneer de aanvrager niet op herhaalde verzoeken om bijkomende informatie reageert) wordt de aanvrager via e-mail gewaarschuwd. Het ticket wordt afgesloten als er binnen de 5 werkdagen geen reactie op het bericht komt. U kunt natuurlijk altijd een nieuw ticket openen als u nog ondersteuning nodig zou hebben.
Klachten
Klachten moeten worden ingediend via het online formulier. Dringende escalaties moeten telefonisch gebeuren. De Service Manager van DG DT zal erop toezien dat de klachten worden behandeld en besproken met de serviceverantwoordelijke van de gebruikende organisatie.